Coop gennemfører Danmarks største kundeundersøgelse
Flere end 165.000 danskere har deltaget i Danmarks hidtil største undersøgelse om, hvad kunderne mener om deres lokale butik.
Det er kunderne i de 1200 butikker i Coops kæder Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma, der har svaret på, hvad de både generelt og konkret synes om deres lokale butik.
Størst tilfredshed er der hos Irma, efterfulgt af SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen, der alle 3 har realiseret markant fremgang i år.
Undersøgelsens konklusioner bekræftes samtidig af friske data fra det uafhængige analyseinstitut Interresearch. Her fremgår det, at Coop er den dagligvarekoncern, der det seneste år har oplevet størst fremgang på kundeloyalitet. I undersøgelsen har Coop 5 ud af de 8 kæder med størst fremgang i kundeloyalitet fra 2012 til 2013. Også denne måling viser, at Irma har den højeste kundeloyalitet i branchen, og at SuperBrugsen er den kæde, der har oplevet den største fremgang det seneste år.
- Fokus på kunderne skal ikke bare været noget man taler om. Med denne undersøgelse hører vi, hvad kunderne mener, og retter helt konkret i den enkelte butik ind efter de tilbagemeldinger, vi har fået, siger Kent Bredahl, chef for Coop kundeindsigt.
Der måles både på den overordnede kundeloyalitet og på mere konkrete emner, som f.eks. kundeservice og frugt & grønt. Ud fra dette får hver butik deres egen rapport, så man lokalt kan se, hvad kundernes synes godt om, og hvad der bør forbedres.
Efterfølgende gennemfører hver butik så forandringer, baseret på kundernes tilbagemeldinger, og fortæller kunderne om ændringerne.